poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Precious mementos


Najchętniej wybieram biżuterię srebrną i kamienie półszlachetne, szkoda mi wydawać pieniądze na złoto oraz uważam, że ozdoby ze zwykłych metali są drogie w stosunku do trwałości ich estetycznego wyglądu. Do tej pory pokazałam niewiele biżuterii (bo też niewiele jej posiadam), ale chciałabym przybliżyć to, co do tej pory pokazane. Biżuteria jest dla mnie tym cenniejsza, im dłuższą i bogatszą ma historię.

‘Szarą stokrotkę’ wyszperałam w szkatułce starszej kuzynki i jej babciowaty wygląd chwycił mnie za serce. Początkowo kuzynka zgodziła się go pożyczyć, w końcu podarowała i tak ze mną jest od 13 lat.
 
Pierścionek z koralowym oczkiem jest o wiele starszy, bo przerobiony ze ślubnej obrączki, której mój ojciec nigdy nie raczył nosić. Pierścionek leżał latami nieużywany, zbyt delikatny do noszenia przy wielu codziennych pracach. W jego posiadanie weszłam niedawno, sprytnie oferując mamie w zamian prosty gruby srebrny pierścionek z bursztynem, którego nie pokona pielenie grządek, zmywanie, karmienie zwierząt itp.

 I’m mostly interested in silver jewellery and semi-precious stones. Gold is too expensive for me and metal things wear very quickly. I haven’t got much jewellery, but I would like to show closer the things I’ve presented so far. The longer and richer history an item has, the more precious it is for me.

I found the ‘grey daisy’ in my cousin’s jewellery box 13 years ago. At the beginning she let me only wear the ring, but finally she gave it to me. 

The ring with a coral stone is much older, made from my father’s wedding ring. For all these years my mum couldn’t wear it while working all the time: washing, feeding animals, weeding etc. I asked for the ring in return for a strong silver ring that can bear all the housework.


 
Złoty łańcuszek ze słoneczkiem nie ma szczególnej historii, ot kupiłam sobie sama na ostatnie urodziny. Za to malutkie puzderko ma około stu lat i podarowała mi je pewna babcia z dalekiego kraju, która nigdy nie miała okazji mnie poznać. 

The golden chain and the sun haven’t got a special history, but the small jewellery box is about 100 years old and it was given to me by some grandma from a far-away country, who had never had a chance to meet me.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz